top of page
תמונת הסופר/תקרן דוד הרטמן

על קפה מדויק ושיווק מחובר



זה כבר מזמן לא סוד שאני פחות או יותר גרה בבית הקפה השכונתי. כאן אני כותבת, מוחקת, נפגשת, מרפרשת, עוברת על הוואטסאפ של הגן, ונתקעת בלי סוללה. זה המשרד שלי. עד שיהיה סטודיו משולב עם קליניקה, אם אפשר. הבוקר קרה דבר מצחיק שאפשר ללמוד ממנו גם על שיווק. הזמנתי את הקפה הרגיל שלי בעודי ממתינה למקום עם שקע הגון. המתלמד החדש שעמד לצד שני, המלצרית הנהדרת, רשם את ההזמנה: הפוך סויה, גדול, בלי קצף. לאחר כמה דקות, מלצר יקר אחר ושמו רם, הגיע עם הקפה, בזכוכית לא עלינו, וגם מלאאא קצף. מיד כשראה אותי, עוד לפני שהספקתי להבין מה קורה, נרעש ווזעק: "זה ממש לא הקפה שלך!" ואז חזר על עקבותיו כגיבור ישראל שהוא, הסביר את הטעות, וחזר אלי עם הקפה שלי: סויה, בלי קצף, בספל. בדיוק כמו שאני אוהבת. אז עכשיו בוודאי תשאלו - למה את משווקת לנו את זה כסיפור על שיווק ולא כתיעוד של פלצנות קטנונית וחמורה? ובכן, כי שיווק בדרך שמדויקת לכם הוא שיווק מוצלח- הוא עובד איתכם ועבורכם בצורה הכי טובה. ולא, אני לא מדברת על דיוק קהל היעד שלכם. זה גם חשוב מאוד, נטפל בזה גם. אני מדברת על דיוק השיווק עבורכם: כשאנו מחברים את השיווק אלינו- לקצב שלנו, לצרכים שלנו, לערכים שלנו, לגבולות שלנו- זה מדויק, זה מרגיש נכון. ואז זה יוצא מגדר ה-"חייב" ו-"צריך" וזה מרחיב אותנו ולא מכווץ. ואז כתיבה או שיווק הם לא סתם "עבודה שחורה" או משימה מעצבנת. הם ערוץ נפלא להביא את המטפלים שאנחנו לעולם. נסו לחשוב על פעם שישבתם לכתוב כי צריך או כי ראיתם שמישהו גם כתב לעומת פעם שישבתם לכתוב ברגע של השראה והתרחבות כמו אחרי טיפול ממש ממש טוב. זה בדיוק כמו לגימה של קפה שעשוי בדיוק איך שאני אוהבת. לכן אני ממליצה ללקוחות שלי וגם לכם: שתו את הקפה הזה של השיווק במידה, בחוזק ובכוס שהכי מתאימים לכם- אל תכתבו כי "צריך". אל תכתבו כי אמרו לכם ש"שחייבים X פוסטים בשבוע". אל תלחיצו את עצמכם לעשות דברים שלא בהכרח מתאימים לכם. אל תכתבו או תחשפו יותר ממה שמדויק לכם, או רק כי מישהו אחר גם עשה. תמצאו מה הכי מדויק ונעים לכם - מה הקצב שמתאים לכם (עם הקליניקה, המשפחה, ושאר עיסוקים)? מה מידת החשיפה והשיתוף שמתאימים לכם? באיזו פלטפורמה הכי נוח לכם? אילו משאבים עומדים שם לצידכם? אילו איכויות וערכים שלכם תרצו להכניס לקליניקה ולשיווק? איפה קשה לכם ואיפה קל? איזה קושי עולה לכם בשיווק ובכתיבה ואיך זה קשור למסע שלכם בעולם? ואיזו תמיכה או עזרה דרושה לכם? הכי חשוב, כרגיל, אל תישארו שם לבד. לשווק לבד זה לא כיף. ולשווק כי צריך זה לא יעיל. ("שוב יצא לך פוסט ארוך", אומרת הביקורת הפנימית. אני מקשיבה לה ולעוד קולות שאומרים "אז מה" או "נעבוד על זה בהמשך", תקשיבו לשלל הקולות שעולים בכם כשאתם כותבים או נתקעים, תעשו לכולם מקום)

49 צפיות

הרשמה לרשימת תפוצה

מזמינה אותך להישאר בקשר ולהצטרף לרשימת התפוצה שלי
לקבלת עדכונים על אירועים, השקות, מפגשי שירה, תהליכי כתיבה וסדנאות כתיבה והתמקדות.
פה ושם אשלח הרהור, שיר או פוסט - תלוי מה יעלה בשדה הרחב של החיים והשירה.
בכל מקרה, מבטיחה לשמור על תדירות הולמת ושפויה, ומקווה שהמייל ממני יהיה כמו משאב של מילים טובות.

bottom of page